Ongewenste DTG-gids? Laat je horen!

Eerder dit jaar plaatste ik op de Facebookpagina van Duurzame Dinkies de tip om je af te melden voor de DTG-gids (telefoongids en gouden gids), om zo papierverspilling tegen te gaan. Toen hadden een aantal mensen al gemeld dat dit niet altijd werkt en dat zij de gids alsnog kregen. Helaas heb ik zojuist ervaren dat dit bij ons ook het geval is.

Niet alleen heb ik mij via internet afgemeld voor de DTG-gids, ik heb ook al jaren een NEE-NEE sticker. Met andere woorden, ik wil géén ongeadresseerd drukwerk. Dat mocht echter niet baten, want de bezorger heeft die bomenverslinder gewoon keihard door de brievenbus gegooid. Ik ben echt ziedend! Wéér onnodig bomen omgehaald uit mijn naam, terwijl ik dit niet wil!

Ik heb een heel boos bericht op de FB-pagina van DTG geplaatst, en heb hen opgeroepen om hun verantwoordelijkheid te nemen. Het mag niet zo zijn dat je ondanks 2 acties alsnog een papieren gids door je strot geduwd krijgt. En bij deze roep ik iedereen op, die óók ongewenst een gids ontvangen (hebben) ondanks afmelding, om dit ook te doen. Laat het er niet bij zitten, denk niet ´volgend jaar gaat het misschien wel goed´. In de berichten lees je al regelmatig dat mensen in ditzelfde schuitje zitten. Ik weet zeker dat dit nog maar het topje van de ijsberg is. Laat DTG voor eens en voor altijd voelen dat ze hun zaakjes op orde moeten maken. Maak er een media-offensief van,ze mogen hiermee niet wegkomen want het probleem speelt al jaren! De FB-pagina van DTG vind je hier.

Een groene wereld begint bij jezelf en daarin zou je niet tegengewerkt mogen worden door bedrijven die niks met groen ophebben!

Blijf op hoogte van nieuwe posts en volg Duurzame Dinkies op Facebook!

Geef een reactie

