Groene voornemens

Groene Kerst achtergrond met twee glazen champagneHet is nog maar heel eventjes 2015, en terwijl 2016 snel dichterbij komt is het traditiegetrouw tijd om na te denken over hoe dat jaar beter kan dan het vorige.  Dit jaar richten mijn goede voornemens zich op duurzaamheid – vandaar de ‘groene’ voornemens. Er zijn een aantal extra stappen die ik komend jaar wil gaan nemen om mijn ecologische voetafdruk extra te verkleinen. Mijn leven is al voor een groot deel duurzaam ingericht, maar er zijn een aantal dingen die nog lastig zijn te veranderen. Het nieuwe jaar is een mooie motivatie om hier wat meer moeite voor te doen.

Vandaag vertel ik jullie in het kort wat mijn groene voornemens zijn, daar kom ik in het nieuwe jaar uitgebreider op terug. 2016 wordt mijn jaar om:

  • vaker de auto te laten staan – waar het kan de fiets te pakken of het OV
  • nog vaker dingen zelf te maken in plaats van te kopen- denk aan zuurkool, tortilla´s en pasta
  • een moestuintje te huren om zelf biologische groente te kunnen verbouwen
  • mijn afval nog verder terug te reduceren (door GFT naar mijn nieuwe moestuin te brengen, wasbare wc-doekjes en een broodzak te maken bijvoorbeeld)

Kortom: nog genoeg stappen om te nemen. Ik twijfel er niet aan dat er nog meer stappen bijkomen waar ik nu nog niet aan denk. En er blijft altijd ruimte voor verbetering. Perfectie bestaat niet, streven naar perfectie wel! 🙂

Verder kun je in 2016 het volgende verwachten van Duurzame Dinkies:

  • updates over het  nog te starten ‘geen wc-papier’ avontuur
  • updates over het ‘no poo’-avontuur
  • een nieuw overzicht van alle Duurzame Dinkies die hier al toegepast worden
  • en nog veel meer!

Het gaat een mooi jaar worden. Het jaar begint al goed met het verbod op gratis plastic tasjes, pure winst voor de natuur! Zorg dat je voorbereid bent en schaf een handig herbruikbaar vouwtasje aan, bijvoorbeeld die van Ecozz (past lekker veel in!). Zo sta je nooit meer met volle handen in de winkel!

Duurzame Dinkies wenst je een hele fijne -vuurwerkvrije- jaarwisseling toe en een groen&duurzaam 2016!

Blijf op hoogte van nieuwe posts en volg Duurzame Dinkies op Facebook!

2 gedachten over “Groene voornemens

Geef een reactie

