Leftover cooking: gebakken champignons en bosui op brood

groentelunchVandaag keek ik in de koelkast en zag nog een aantal producten liggen die nodig gebruikt moesten worden. Champignons, bosui, komkommer….een beetje creatief kokkerellen en je hebt een lekkere lunch!

Dit receptje is niet alleen gezond doordat je in 1 klap 150 gram (bereide) groente op je bord hebt, maar ook door de toevoeging van kurkuma en zwarte peper. Helemaal goed! Men neme (dit zijn de hoeveelheden die ik over had):

1 eetlepel (kokos)olie
150 gram champignons, in plakjes
3 bosuitjes, in ringetjes
1 theelepel kruidenboterkruiden (optioneel)
1 theelepel kurkumapoeder
versgemalen zwarte peper
2 sneetjes volkorenbrood
versgemalen zeezout
een stukje komkommer

Ik hoef inmiddels niet meer te vermelden dat biologisch de meest gezonde keuze is voor je producten, maar ik doe het toch. Meer voedingsstoffen, minder schadelijke stoffen. Je lijf is er blij mee!

Net zoals de meeste van mijn recepten is de bereiding niet moeilijk. Smelt de kokosolie in de koekenpan. Voeg de champignons en bosuitjes toe, laat even lekker opbakken. Voeg kruidenboter kruiden, kurkuma en peper toe en meng goed door elkaar. Verdeel over de boterhammen, maal wat zeezout erover en klaar! O ja, vergeet de plakjes komkommer niet 🙂 Ik heb het afgemaakt met wat Zaanse mayonaise, want die moest ook op. Maar het kan prima zonder!

En vanavond maak ik op: avocado, aardappel, pecannoten, spekjes en de rest van de komkommer. Dat wordt een lekkere aardappelsalade!

Blijf op hoogte van nieuwe posts en volg Duurzame Dinkies op Facebook!

Geef een reactie

