Welkom!

Leuk dat je er bent! Je vraagt je misschien af waarom dit blog er is. Ik ben tenslotte één uit talloos veel miljoenen (Willem Frederik Hermans).  Maar ik heb iets te vertellen, en hoe kan je dat beter doen dan in een blog?
Dit blog is ontstaan uit een behoefte om jullie deelgenoot te maken van mijn zoektocht naar een duurzamer en groener leven. Elke dag ontdek ik dingen waarvan ik vind dat iedereen ze zou moeten weten en het liefst ook toepassen!
In de meeste gevallen gaat het om kleine aanpassingen die beter zijn voor het milieu, je lichaam en/of geest en – voor velen ook niet onbelangrijk – de geldbuidel. Win-win-win dus, en soms verbaas ik me er dan ook over dat deze ´geheimen´ nog zo goed bewaard zijn. Maar tegelijkertijd is dat ook prima te verklaren: er valt namelijk geen geld mee te verdienen voor producenten. En dus wordt er geen reclame voor gemaakt.

Kortgezegd moeten we af van de producten waarvan de grote fabrikanten ons maar wat graag doen geloven dat we niet zonder kunnen. Dit geldt voor voeding, lichaamsverzorging en huishoudelijke beslommeringen. We gaan dus terug naar de basis.

In kleine kring heb ik mijn ontdekkingen en tips al gedeeld. Vrijwel altijd zijn de reacties positief, reden genoeg om mijn ´werkgebied´ wat uit te breiden! Neem mee wat bij je past, en laat de rest aan je voorbij gaan. Dit blog zal in de loop der tijd gevuld worden met recepten voor het zelf maken van producten die je anders in de supermarkt zou kopen, pure en natuurlijke lichaamsverzorging, deodorant en wasmiddel. Ook dat wat misgaat zal ik hier vermelden, het is tenslotte een zoektocht. Maar ik besteed ook aandacht aan manieren om bijvoorbeeld zuiniger met water en energie om te gaan. Alles wat de wereld een beetje duurzamer en groener kan maken!

Blijf op de hoogte van nieuwe posts en like Duurzame Dinkies op Facebook!

Een gedachte over “Welkom!

  1. Pingback: Welkom! | De Groene Basis

Geef een reactie

